Föreläsning Förväntningar på framtidens medarbetare

Inbjuden att prata på Föräldrakväll på Vittra Väsby. Frågan de vill ha besvarad är Vilka kompetenser och förmågor förväntar jag, som arbetsgivare, mig av framtidens medarbetare? Vad tycker jag skolan borde ägna sig åt? Det är både en viktig och samtidigt väldigt vid fråga, men därmed desto roligare.

Jag kommer att trycka på förmågor snarare än specifika kunskaper! Och jag kommer även att relatera mycket till de båda ‘unga arbetsplatser’ som jag varit personalchef på (3 och Kanal 5) där många medarbetare är på sitt allra första arbete och vad det innebär, både för dem och för oss. Får jag feeling så knyter jag eventuellt ihop det med EU:s nyckelkompetenser.

Det är andra gången på kort tid som jag samarbetar med Vittra. Ikväll och i september på Vittradagen, Vittra Loves.

Katarina Berg

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

