Workshop Employer Branding

Kommunikation och HR i en skön mix! 

Är egentligen på semester, men har fått ett fantastiskt kul uppdrag som det bara inte gick att tacka nej till. Uppdragsgivaren vill använda  helgen till att diskutera och forma en handlingsplan om hur de ska gå  från en ny kommunikationsplattform till involvering av alla, kund såväl som medarbetare.

Vi kommer givetvis prata om det skönaste jag vet; i) Vad som händer när marknadsadelningen och hr gifter sig med varandra, ii) hur man släpper den dolda kraften fri, iii) hur man involverar alla i varumärkesarbetet, dvs går från intern förståelse till extern kommunikation.

Vi kommer med energi och lust prata om Position, Värderingar, Syfte & Löfte samt Employer branding-arbetets 5 steg:

1. Nulägesanalys inkl vision, syfte & mål 2. Definiera för Vem; göra kravprofil 3. Definiera Vad, det vi i hr-världen kallar för EVP eller potentialerbjudande 4. Definiera Hur; Kommunikation 5. Definiera Aktiviteterna/implementeringen

Katarina

1 kommentar

  1. I really like what you guys are usually up too.

    This type of clever work and exposure! Keep up the awesome works guys I’ve added you guys to my blogroll.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s