Föreläsning Ledarskap

Tidig morgon är inte min OS-gren, men oj om det var värt det! Efter snabb frukost på Mora Strand så promenerade jag ned till Vasaloppstältet. Gårdagens hårdrockspublik hade bytts ut mot Moras näringsliv. 

Jag möttes av dagens moderator Robert Vacchio och PeO Sjöberg från Wajrum som är den som mycket snällt har bjudit in mig för att delta i Vasaloppet Business Forum. Lite teknikcheck och sedan en god kopp kaffe. Hälsade på min urtrevlige kollega från Swedbank som var en av deltagarna. Sprang även på en fd kollega från Kanal 5-tiden som numer sitter i koncernledningen på Skistar. Härlig start på dagen således.

Premiär att föreläsa på scen med kravallstaket, vilket visade sig  inte  behövas.., men alla nya erfarenheter mottages tacksamt. Snäll publik som skrattade vid ‘rätt’ tillfälle och som verkar hålla med om att hälsa handlar om mycket mer än bara om friskvårdsbidrag. Mot ett svagt, otydligt, osynligt och i värsta fall ett osunt ledarskap kan inga gym eller massvis med stavgång kompensera. Kanske övertygade jag dock inte alla så jag fick som present en start i nästa års Tjejvasa…

Dagens underhållning och stora behållning var Staffan Edhe. Gillade hur Staffan snabbt och snyggt kom upp ur startblocken med en kär gammal kreativ bekantskap nämligen de Bono och kopplade det till kundupplevelse och differentieringsstrategi. Vidare så stannade han upp vid vikten av ett Syfte som är kopplat till känslor för att ens kunna skapa en ‘LoveBrand’.

Me like!

//Katarina

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

