Lova aldrig vad du inte kan hålla

3Just nu vi sitter tre personer runt bordet. Två av oss är i Brasilien för första gången och en bor här. Diskussionen vi för är utmaningen med att leva upp till förväntningar som uttalats eller som bara implicit finns där för att de på något sätt tillskrivits varumärket medvetet eller omedvetet oavsett om det rör sig om en person, ett land, en stad, en produkt, en tjänst eller en organisation. Detta osynliga kontrakt är både en styrka, men kan givetvis ganska så snabbt visa sig vara en svaghet. Det har ett värde och varumärken byggs av människor, men kan lika lätt raseras av människor. Det intressanta är, att precis som att komma till ett land för första gången så har de allra flesta av oss en klar bild och en förutfattad mening om hur det kommer att vara, vad vi kan förvänta oss, vad vi har att se fram emot och så vidare. Detta oavsett om vi har någon som helst egen erfarenhet av just det här varumärket.

Vid varje sådan investering i tid, pengar, egen image eller komfortzon förflyttning så kan våra förväntningar antingen uppfyllas eller visa sig bli en besvikelse. Löftet, oavsett om någon verkligen givigt oss det eller om vi själva tagit oss friheten att tillskriva egenskaper/upplevelser/leverenser med mera, måste infrias för att vi inte ska bli mer än besvikna.

//Katarina

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s