Äntligen Måndag

Äntligen MåndagSitter på Berns och funderar på vad jag tar med mig från dagen på Rival. Great Place to Works ”Äntligen Måndag” Arbetsplatskultur 2.0 är precis avslutad.

Jag tar med mig fyra saker:

Heiko Ficher! Honom hade jag kunnat lyssna betydligt längre på. Synd att flyga in någon och sedan endast ge honom 45 minuter att bre ut sig på. Inspirerande och säkert även provocerande för en hel del åhörare. Ny chans att lyssna till Heiko är när han gästar agilhrsverige.se.

Det enkla sättet att presentera korrelationen mellan medarbetartrivsel, försäljning och lönsamhet på som Hiltis vd Aksel Ringvold gjorde. Den kommer jag tveklöst och skamlöst att stjäla.

McSkills. Mest för att en viss matkedja erbjuder fantastiskt många och viktiga instegsarbeten för Sveriges ungdomar.

Johan Forshufvud och Petter Weiderholm från Spotify visade hur de behåller och utvecklar sin företagskultur under en stark, näst intill galen, tillväxttakt. Kultur är en konkurrensfördel där de interna ritualerna såsom retrospectives säkerställer utvecklingsfokus för både individer och processer.

//Katarina

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

