Vi är en klåfingrig generation

FrysenI kväll har jag varit med om någon väldigt priviligierat. Jag har fått vara ‘side kick’ i ett pris som unga entreprenören Didrik Persson vunnit tack vare sin app CANU. Huvudpriset var coaching-timmar med Mikael Gordon Solfors & Micke Ahlström och här fick jag förmånen att vara med på ett hörn.

Både Mikael och Micke har en hel radda framgångsrika företag i sitt bagage, vilket givetvis är en ofattbart värdefull källa att ösa ur för för en unge entreprenör. Det är trots det omöjligt att inte slås av den mogenhet och med det lugn Didrik tog emot alla goda råd och all konstruktiv kritik. För det haglade verkligen idéer, insikter, erfarenheter och åsikter från den betydligt äldre församlingen och jag tänker att jag själv aldrig skulle ha kunnat sitta tyst och anteckna allt som sades, nicka instämmande och då och då fråga hur Mikael, Micke, Lotta Lundberg, marknadschef på Fryshuset och jag själv menade.

Jag tänker att trots att vi varit med ett tag, kollektivt kan en massa saker och hunnit varit med om mycket mer än Didrik än så länge – så är det ju ingen av oss som är en ‘digital native’ Det är Didrik ensam om och hans app är främst för andra digitala infödingar medan vi som pepprar honom med hurtfriska råd och tips är samtliga är ‘digital immigrants’ som alla fått lära oss leva, konsumera och bete oss i den digitala världen.

Det som sades var klokt, det är inte det. Men medan jag sitter på väg hem från en fantastisk kväll på Fryshuset där ljudet från skateparken har förstärkt känslan av att vi är en väldigt klåfingrig generation – hur väl riktad vår omtanke än må vara. Vår kunskap och erfarenhet kanske inte har samma bäring som den en gång i tiden hade…

Väl hemma är jag otroligt tacksam att jag fått träffa Didrik och några av de andra unga på Frysen. Jag hoppas att de känner likadant.

//Katarina

1 kommentar

  1. Åh så bra skrivet, heja dig😉


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

