Alla dessa val!

VisbySamma angenäma problem varje år… Ska jag gå och lyssna på saker jag troligtvis har rätt mycket koll på, dvs arbetar med eller ska jag ta tillfället i akt och lära mig om saker jag sällan kommer i kontakt med.

Förra årets bästa seminarium och personliga favorit var debatten om ‘Bara för att vi kan, betyder det att vi får’. En medicin etisk diskussion som jag därefter plågade min omgivning med under hela sommaren och en bit in på senhösten.

Efter ett djupdyk ned i programmet så lutar det åt:
– Rekryterar du som vanligt eller rekryterar du för framtiden?
– Den framgångsrika talangjakten
– Så blir du en attraktiv arbetsgivare – ledarskap bortom tankefällan!
– Inkluderande ledarskap botar chefsbrist
– Inkluderande ledarskap – nyckel till utveckling genom mångfald
– Mångfaldssamhället – hur samverkar vi mot främlingsfientlighet?
– Värderingsdebatter – Jämställt ledarskap
– Får man, kan man, bör man mäta utländsk bakgrund?
– Förortens folk – förlorare i svensk cancervård?
– Effektiv matchning på arbetsmarknaden – vem avgör när språkkunskaperna är tillräckliga?

Ikväll blir det episk middag och tillika födelsedagsmiddag med och för miss Employer Branding herself – Anna Dyhre. Även det en bra Almedals-tradition.

//Katarina

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

